tisdag 20 maj 2008

Fåfäng, javisst!

Hello Megan, vilken bra A-Ö-lista du kontrade med, du fick ju verklingen med allt!


Det där med fåfänga är en del av ens liv som tar upp en del tid men det har jag verkligen inget problem med, det är ju ett stort intresse. Att se så bra ut som möjligt, att plocka ihop rätt outfit och ha rätt smycken och andra accessoarer till är något av det roligaste jag vet att syssla med hemma!

Igår efter jobbet träffade jag föredettingen, dvs karln, och vi tog en skön promenad och gjorde några ärenden. Städade lite på kvällen eftersom en stylist skulle komma idag och ge tips om hur vi fixar till lägenheten inför fotografering och visning. Sen kom de viktigaste sakerna nämligen fotvård, hårinpackning och fix med naglarna, nagelband fixades och naglarna målades. En av mina favoritlack är Mavalas nr 56 Riga, en jättesnygg rosa nyans som passar till allt! Kolla in den här Megan:
Kan knappt minnas när jag gick till jobbet senast utan nagellack, det finns inte på kartan! Söndagar då man inte ska göra något speciellt funkar bra för att vila naglarna från lack, brukar göra det när jag t.ex powerwalkar i Hagaparken.

Pratade med föredettingen igår om resor, och vi har ju sagt att det vore kul att åka någonstans i juni, t.ex Grekland, Sicilien eller något i den stilen. Skulle vara så oerhört avkopplande att ligga i solen och njuta och bli brun på dagarna och dricka vin på kvällarna! Det är ett jättebra sätt att hämta kraft. Och du Megan, du ska ju åka till Spanien med mannen i ditt liv, jag vet att ni kommer att en superhärlig semester! Halva nöjet (ja nästan i alla fall) är ju att planera packning och gå igenom kläder och annat som ska med. Ett måste på en solresa är ju rosa klänningen som vi båda har! Passar perfekt på både stranden men helst vill jag nog använda den på eftermiddagen/kvällen när man solat färdigt och har fixat i ordning sig. Vilket härligt liv det är när man är på semester, bara njuta av livet!

Imorgon ses vi Megan! Det ser jag fram emot väldigt mycket! Mycket prat, vin och kanske lite fixande med vår blogg!

Puss & kram, Chloe

Inga kommentarer: