fredag 11 juli 2008

Frågor & svar

Hittade de här frågorna i någon blogg, så jag snodde dem rakt av. Här är Chloes svar:

1. Hur gammal är du om fem år?
- 38 år.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
- Mina närmsta kollegor här på jobbet.

3. Hur lång är du?
- 1.79.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
- Såg The Ring igår kväll, den är himla bra!

5. Vem ringde du senast?
- Det var nån här på jobbet.

6. Vem ringde dig senast?
- En journalist (jobbsamtal).

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
- Det var från dig Megan, innehållet återger jag ej!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
- Beror på, korta grejer är bra att sms:a, längre saker funkar bättre att ringa om.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
- De är gifta.

10. När såg du senast din mamma?
- I förrgår.

11. Vilken ögonfärg har du?
- Gröna.

12. När vaknade du i dag?
- Vaknade av radion kl 6 (sen powerwalkade jag en dryg timme i Hagaparken).

3. Vilken är din favoritjulsång?
- Last Christmas med Wham!

14. Vilken är din favoritplats?
- New York.

15. Vilken plats föredrar du minst?
- Äckliga toaletter i största allmänhet.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
- Vet inte, kanske utomlands.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
- Andar och annat som jag såg ibland.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
- När vi pratade här i morse på jobbet.

19. Hur stor är din säng?
- En 1.80 dubbelsäng.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
- En bärbar hemma och en stationär på jobbet.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
- Med kläder, heta sommarnätter kan det bli utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
- Jag har två kuddar.

23. Hur många landskap har du bott i?
- Två, Södermanland och Uppland.

24. Vilka städer har du bott i?
- Stockholm och ett par förorter.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
- Strumpor, blir så kall om jag går barfota.

26. Är du social?
- Oftast.

27. Vilken är din favoritglass?
- Sias apelsinchoklad och Ben & Jerrys "Cookie dough".

28. Vilken är din favoritefterrätt?
- Ostar eller kladdkaka.

29. Tycker du om kinamat?
- Nej usch!

30. Tycker du om kaffe?
- Neeej, det är en otäck dryck!

31. Vad dricker du till frukost?
- Vatten.

32. Sover du på någon särskild sida?
- Höger sida av sängen.

33. Kan du spela poker?
- Nej, är inte intresserad.

34. Tycker du om att mysa/kela?
- Mysa är trevligt.

35. Är du en beroendemänniska?
- Beroende av smink men inga droger.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
- Nej.

37. Vill du ha barn?
- Nej, finns inget med det som lockar mig.

38. Kan du några andra språk än svenska?
- Engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
- Nej.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
- Helt klart havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
- Mig själv, resor, inredning och restaurangbesök.

42. Äger du dyrbara smycken?
- Jorå, det gör jag.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
- Program om övernaturliga fenomen och dokusåpor, t.ex Top model.

44. Kan du rulla med tungan?
Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
- Det är du Megan!

46. Sover du med gosedjur?
- Nej.

47. Vad har du för ringsignal?
- En som låter lita asiatisk kan man säga, den fanns i mobilen från start så att säga.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
- Nej.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
- En Prada mini-minihandväska som är en nyckelring som hänger på min skärm här på kontoret.

50. Flirtar du mycket?
- Inte mycket, men det händer!

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
- Nej. Har ju inget körkort.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
- Mathilde av Denise Rudberg.

54. Läser du någon dagstidning?
- DN.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
- Ja, massor, bl.a Damernas Värld och Chic.

56. Dansar du i bilen?
- Ja, och det funkar jättebra i passagerarsätet.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
- Mix Megapol.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
- Namnen på några dokument som jag ska lägga ut på webben.

59. När var du i kyrkan senast?
- Det var väl när jag och Megan hämtade kraft i kyrkan vid Odenplan i maj?

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
- Hade inga favoritlärare.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
-Det har jag aldrig gjort och vill inte göra det heller!

Kram Chloe

Inga kommentarer: