söndag 4 januari 2009

Megan säger GOTT NYTT ÅR!!!

Hej alla !

Längesedan nu, livet har ju innehållit en del förändringar det senaste halvåret kan man ju lugnt säga. Om man nu ska göra en tillbakablick över 2008 så är det i alla fall för mig, det bästa året jag haft tror jag.
Mycket har hänt, jag vågade säga upp mig från en fast anställning efter 5,5 år och göra det jag ville, nämligen följa mitt hjärta och ta steget att byta miljö och flytta till min kärlek i malmö och så startade vi ju vår egen butik, vilket har varit och är en otroligt lärorik och givande upplevelse. Jag känner en helt annan arbetsglädje nu , och det är så skönt att inte ha någon som står med pekpinnar och berättar vad man ska göra och inte göra, sånt tål ju inte jag som den eldfängda och bestämda varelse man är ha ha.

Jag har ju pendlat under ett par år nu mellan Sthlm och Malmö så det har ju varit varannan helg minst som man har packat väskan och sagt adjö till kärleken , det känns så skönt att vi utgår från ett ställe nu och bor ihop. Jag har kvar min lgh i huvudstaden så vi kommer med jämna mellanrum att åka upp, jag har en plan att åka minst en gång i månaden, så småningom kommer vi även att bo där, både jag och karln älskar stockholm, vi trivs så bra att ha möjligheten både i malmö och sthlm.
Sen måste jag ju upp för att träffa min kära Chloe, sist vi sågs var nu på annandagen då vi begav oss till gamla stan och åt på ett italienskt ställe, efter det gick vi till vår absoluta favorit hotell bar , SHERATON och det är så kul varje gång vi är där. Jag älskar den sobra, tilltalande miljön där, det är en kontinental känsla på något sätt. Vi är ju inte direkt dom personerna som hänger på sunkiga pubar om man säger så. Stil och smak är ju ledorden för oss blondiner av idag.

Idag är det för övrigt söndag och jag är bara hemma och myser bland alla djuren, Har haft spa idag, det är så skönt med en helrenovering emellanåt, speciellt så här års när man känner sig lite extra glåmig. Just nu lagar min man mat, idag blir det bandpasta med lax och till det svampsås.

Jag sitter och planerar med min nya filofax, nästa resa till huvudstaden blir kring 23 januari, då vill jag gärna ses Chloe, vore kul att gå en sväng på stan och även ut och äta på kvällen, vi bör också besöka Sheraton igen. Hoppas alla mår bra och Chloe vi hörs snart igen, så sobra plagg du köpt, det är så kul m kläder och smycken, jag köpte ju ett la chance armband i rosenkvarts med äkta swarowski kristaller och min karls kinesiska stjärntecken, även äkta guld överdrag i armbandet. Och jag måste säga att det är något magiskt m detta smycke, känns som det ger positiv energi, jag mår så bra när jag har det , det är så fint. Detta var min julklapp till mig själv.

Nu vankas det middag så jag återkommer senare med bilder och annat!

god fortsättning och gott nytt 2009

puss kraam MEGAN I SKÅNELANDET

Inga kommentarer: