måndag 5 januari 2009

Chloes inköp!

Kära Megan och övriga läsare!

Känns så bra att åter igen sitta här och blogga om både stort och smått, djupt och mindre djupt. Kom precis hem från lunch med Lena på Ciao Ciao Odenplan. Åt en delikat ceasarsallad och och fick mig två glas vin också, inte dumt! Lena skulle jobba och jag har ju semester så jag gick till city och kollade på diverse reor. Köpte en brun utan sol från Lavera, dock ej på rea, den är den absolut bästa brun utan sol-produkten som finns att få tag på! Dock är den lite svår att få tag på, men den finns i alla fall på Life.

Världens bästa!

Sen köpte jag en inpackning också, på Kicks, den är en favorit från Waterclouds:

Sen har jag farit runt en del på diverse reor i dagarna, både till sjöss och på land. Här redovisar jag några av mina köp!

Denna omlottkofta med 3/4-ärm med lite vidd i fyndades på Karen Millen på Biblioteksgatan. Hade den på mig på lunchen idag med rosa linne under. En succé!


Svart lite längre kofta från Sisters med dragsko i midjan. Ska nog ta bort bandet och ha ett smalt flätat skärp där istället och sätta en personlig prägel på det hela.

Svart kofta med rund hals och lite puffig ärm, snygg både helt knäppt och delvis knäppt, gärna med pärlor i öronen därtill. Köpt på Cinderellabåten ("Färjan").


Likadan som ovan, fast i gammalrosa!


Linnen från Mq, ett randigt och ett prickigt.

Dessa fynd fungerar ju även jättebra i vår, hade det i åtanke när jag shoppade. Fler linnen/toppar behövs, ska ha en inventering av hela garderoben framöver så att jag vet vad jag har och vad som behöver köpas in.

Annars då? Jo, om några veckor flyttar exmannen ut och jag kan bo här på riktigt så att säga. Trots att han bor kvar här så känner jag att mitt nya liv börjat till viss del, jag har börjat planera för hur jag vill ha det och hur jag inte vill ha det och jag ser framåt och har kommit en bra bit med bearbetandet av allt som har med separationen att göra. Väldigt skönt, för jag undrade faktiskt förut om livet kan gå vidare efter allt detta jobbiga? Och det kan det ju. Jag ser många fördelar med det nya livet till exempel bättre ekonomi, mer egentid, nya vanor, ny stil och bara det att ha flyttat och få den förändringen på köpet.

På onsdag är det jobb igen och det känns bara bra efter ca två veckors ledighet, och jag ser fram emot att träffa mina kära kollegor igen. Och sist men inte minst blir det kul att få använda nya kläder med mera!

Megan, jag ser fram emot helgen runt den 24:e då du kommer upp hit och vi ska ha en fantastisk helg med en massa olika inslag som barbesök, shopping, diskussioner och betraktelser, haha man blir ju alldeles uppjagad bara av tanken på detta! Vi får planera detta lite mer men hur som helst så är den helgen inbokad med kraft i min almanacka!

Puss & kram Chloe

Inga kommentarer: